Bulan* on omien sanojensa mukaan yleensä ujo ja hiljainen, kun hän on enemmistöuskontoa seuraavien kavereidensa seurassa. Hän asuu Kaakkois-Aasiassa ja kokee usein kavereidensa kysymykset uskostaan painostavina.

”Kaverini saattoivat sanoa esimerkiksi: ’Eli kristityt palvovat kolmea jumalaa, eikö niin’, enkä osannut vastata siihen”, Bulan kertoo.

Tämä oli hänen tilanteensa ennen kuin hän osallistui Open Doorsin paikallisten kumppanien johtamaan ohjelmaan. Työpajassa uskoville opetettiin, miten käsitellä kysymyksiä ja väitteitä heidän uskostaan rakkaudella, pitäen kuitenkin tiukasti kiinni Jeesuksesta.

Tämän seurauksena Bulan on ymmärtänyt Raamattua paljon syvemmällä tasolla. Hän kasvaa uskossaan ja on alkanut vakavasti osallistua raamattuopetuksiin ja katsoa saarnoja YouTubesta vahvistuakseen uskossaan.

Äskettäin Bulan pystyi väittämään vastaan työtovereilleen, jotka taas puhuivat kolminaisuudesta, ja kumoamaan heidän oletuksensa. ”Tuosta päivästä alkaen en enää ole elänyt ihmisten vaan Herran pelossa”, hän kertoo.

Kiitos, että autatte Bulanin kaltaisia kristittyjä kasvamaan uskossaan ja vahvistatte seurakuntia tällä alueella Kaakkois-Aasiassa. Tukenne ja rukouksenne mahdollistavat sen, että paikalliset kumppanimme voivat järjestää yllä kuvatun kaltaisia koulutuksia.