Kirjoituskampanjat
26.09.2024

Kirjoita tai piirrä pastori Sorélle ja hänen perheelleen

Kutsumme kirjoituskampanjaan mukaan lapsia ja aikuisia.

Kun pastori Sorén kylään hyökättiin ensimmäistä kertaa, ääri-islamistit ryöstelivät ihmisiä. Toisella kerralla he raiskasivat naisia ja kolmannella kerralla he polttivat kaiken maan tasalle.

Burkina Fasossa asuvalle pastori Sorélle ei jäänyt kuin yksi vaihtoehto.

”Kun terroristit kohtaavat kristittyjä, he väittävät näille, että kristinuskon aika on ohi”, hän sanoo. ”Henkemme pitimiksi meidän oli paettava.”

Taakse jäi kaunis koti ja kukoistava kirkko, kun pastori Soré pakeni yhdessä vaimonsa Teresan ja heidän kahden oman lapsensa sekä 15 heidän huostaansa uskotun tai orvoksi jääneen lapsen kanssa. He liittyivät niiden kahden miljoonan ihmisen joukkoon, jotka ääri­-islamilaiset ryhmät ovat ajaneet kodeistaan Burkina Fasossa. Terroristiryhmät ovat ottaneet haltuunsa 40 prosenttia maan pinta-alasta, lähinnä pohjoisessa.

Vietettyään neljä päivää pakosalla pastori Sorén ryhmä osoittautui liian suureksi asettuakseen asumaan maan sisäisten pakolaisten (IDP) leiriin. Niinpä he perustivat oman leirinsä joutomaalle.

Se, että tiedän Jeesuksen olevan aina kanssamme, vahvistaa uskoani ja auttaa minua näinä vaikeina aikoina. Minun iloni on Herrassa.

Pastori Soré
Yhteisessä rintamassa
Pastori Soré pakolaisleirillä perheensä kanssa.

Huolimatta karusta ympäristöstä keskellä kuivaa autiomaata, pastori Soré on voinut kertoa uskostaan muille: ”Murheellisesta tilanteestamme huolimatta Jeesus saattaa yhä luoksemme ihmisiä, jotka saavat pelastuksen.”

Pastori Soré on Raamattua lukemalla ymmärtänyt, että kaikki soturit kohtaavat vaikeuksia. Nyt on hänen vuoronsa. ”Tärkeä totuus kärsimyksestä on, ettei se koskaan ole ikuista. Mutta Jeesus on ikuinen.”

Pastori Soré ei osaa englantia, joten pyydämme, että kirjoitatte hänelle korttiin Psalmin 119: 129 -135 suomeksi.

Tässä kirjoituskampanjassa kutsumme myös kaiken ikäisiä lapsia ja piirtämisestä pitäviä henkilöitä, piirtämään/maalaamaan kuvan pastori Soren laajennetusta perheestä (alla) A4-paperille. Kuvaan voin kirjoittaa Psalmista 119 jakeen133a suomeksi.

Kuvassa Patori Sore, hänen vaimonsa ja heidän kaksi lastaan sekä 15 muuta lasta pakolaisleirissä Burkina Fasossa.

Huomioi turvallisuus:

  • Älä mainitse viestissäsi Open Doorsia!
  • Jos kirjoitat viestisi postikorttiin, voit toimittaa sen meille kirjekuoressa.
  • Voit mainita nimesi ja kotimaasi, mutta ei ole tarpeen kertoa tarkasti, missä asut.
  • Älä kritisoi maan uskontoa tai uskonnollista järjestelmää, hallintoa, oikeusjärjestelmää tai poliittista johtoa.
  • Älä lähetä rahaa tai tarjoa taloudellista apua.

Kirjoituskampanja loppuu 1.6.2025

Lähetä postia osoitteeseen: Open Doors/Sore, PL 71, 02710 Kauniainen

HUOM. Max 5 korttia/hlö.  Näin saamme mahdollisimman monien kortit toimitettua kohdemaahan.