50 päivää rukousta vainottujen puolesta, Hartaudet
06.06.2022

50 päivää rukousta vainottujen puolesta

Miljoonille kristityille Jeesuksen seuraaminen merkitsee suunnatonta uhrausta

Jotkut uhraavat turvallisuutensa. Jos he lukevat Raamattua tai osallistuvat jumalanpalvelukseen, he ovat vaarassa joutua väkivaltaisten hyökkäysten uhreiksi.

Jotkut joutuvat luopumaan mahdollisuudesta hankkia kunnon koulutus tai työ. Osa joutuu luopumaan kodeistaan tai liiketiloistaan. Heidän uskoaan vastustavat ajavat heidät pois sieltä, missä he asuvat.

Jotkut uhraavat vapautensa. Heidän valintansa on mennä vankilaan tai työleirille mieluummin kuin kieltää uskonsa. Jotkut maksavat uskostaan jopa hengellään.

Aivan liian monien on uhrattava äänensä: heidän on pysyttävä hiljaa ja piilossa ja salattava se, mitä he uskovat ja ajattelevat ja keitä he todella ovat. 

Mikä antaa heille voiman pysyä Jeesuksen seuraajina?

Ensinnäkin he näkevät kokonaiskuvan. He tietävät olevansa osa suurempaa todellisuutta ja iankaikkista kertomusta.

Toiseksi he tietävät, että Jumala on heidän kanssaan, joten he eivät ole yksin. Heillä on myös ystäviä: niitä, jotka rukoilevat ja puhuvat heidän puolestaan ja tukevat heitä.

Heidän perheensä saattaa hylätä heidät, mutta he ovat Kristuksen maailmanlaajan kirkon sylissä. Heidän kotimaansa saattaa kääntyä heitä vastaan, mutta he tietävät olevansa osa voimakasta, kasvavaa ja voittoisaa Jumalan valtakuntaa.

Tämä rukouskampanja on opas heidän maailmaansa. Tämä on kutsu seistä vainotun perheemme rinnalla: piiloutuneiden, kärsivien, salaista elämää elävien ja uhrauksia tekevien rinnalla. 

Se on kutsu levittää toivoa ja eheytymistä ja varmistaa niin hyvin kuin mahdollista, että veljemme ja sisaremme eivät kulje tulen läpi yksin. 

Liity 50 päivää rukousta vainottujen puolesta -rukoushaasteeseen

Rukoilemme World Watch List 2022 jokaisen maan puolesta. Liity vainottujen kristittyjen puolesta. Aloitamme 12.6.2022 ja jatkamme rukousta 50 päivän ajan. Liittyessäsi rukoushaasteeseen saat:

  • Rukouksen aamulla sähköpostiisi
  • Kutsut rukoustapahtumiin ja tilaisuuksiin
  • Kutsun liittyä rukoushaasteen Whatsapp-ryhmään

Liity mukaan: Opendoors.fi/hartaus

Liity rukoushaasteeseen

”Jos toivomme muutosta maailmassa, muutoksen on alettava meistä itsestämme”, Veli Andreas totesi kerta toisensa jälkeen. Jo ennen Raamattujen salakuljettamista Veli Andreas oli intohimoinen evankelista. Hän oli omistautunut Jeesukselle Kristukselle ja julisti hyvää sanomaa. Hän ei koskaan puhunut ainoastaan vainotusta kirkosta vaan erityisesti Raamatusta, rukouksesta, uskossa elämisestä ja evankeliumin levittämisestä.

Inspiroidu ja rohkaistu ottamaan uskon matkasi seuraava askel. Tehtäväsi ei ole vain välittää viestiä, vaan olla itse viesti. Tämä on ensimmäisen opetuksen aihe, jonka saat sähköpostiisi 27.9.2023.

Osallistun(Pakollinen)
Lähetämme tähän sähköpostiin rukousaiheita ja muuta tietoa vainotuista kristityistä.
Puhelinnumero muodossa 0207191140. Lähetämme tähän numeroon tekstiviestillä kutsun liittyä rukousryhmään Whatsappissa. Maksimimerkkimäärä on siis 10 merkkiä eli puhelinnumero ilman välejä tai maakoodia.
Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.