Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Mali, 10 viimeisintä.

Mali

21.02.2024

Malin poliittinen epävakaus jatkuu. Rukoilemme, että kristityt saavat elää rauhassa naapureidensa kanssa. Herra, auta Open Doorsin kumppaneita, jotka tekevät työtä Malin kirkon vahvistamiseksi.

Ps. 23:4 Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani. Sinä suojelet minua kädelläsi, johdatat paimensauvallasi.

Mali

31.05.2023

Malissa on pieni, mutta aktiivinen kristittyjen joukko. Kiitos, Herra, kirkostasi Malissa. Anna viisautta pastoreille, kun he palvelevat ja johtavat seurakuntia yhä monimutkaisemmissa olosuhteissa.

Jes. 33:6 Sinun tulevat päiväsi hän turvaa, hetkestä hetkeen, hänellä on varattuna apua yllin kyllin, viisautta ja tietoa. Siionin aarre on Herran pelko.

Mali

30.05.2023

Malilla on yleisen köyhyyden vuoksi paljon taloudellisia haasteita. Suurin osa väestöstä asuu syrjäseuduilla, missä ympäristöongelmina ovat nopea aavikoituminen ja veden puute. Rukoilemme, Jumala, että pidät huolen lapsistasi.

Matt. 6:25 Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?

Mali

29.05.2023

Toukokuussa 2021 eversti Assimi Goïta kaappasi vallan vastavallankaappauksessa, minkä jälkeen maassa on vallinnut sekasorto. Rukoilemme, että olot vakiintuvat ja että hallitus pyrkii rauhaan ja työskentelee vakavasti edistyksen puolesta, jotta ihmiset voivat elää rauhassa.

Luuk. 6:31, 36 Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille. Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa.

Mali

28.05.2023

Naomi* on malilainen kristitty, jota väkivalta ei ole kovettanut. ”Minun tulee osoittaa rakkautta pahimmille vihollisillenikin”, hän sanoo. Kiitos, Herra, hänen ihmeellisestä rakkaudestaan naapureitaan kohtaan.

Miika 6:8 Sinulle, ihminen, on ilmoitettu, mikä on hyvää. Vain tätä Herra sinulta odottaa: tee sitä, mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen.

Mali

27.05.2023

Malissa on vaarallista olla kristitty. Siellä on aseellisia ryhmiä, jotka pyrkivät vahingoittamaan heitä. Rukoilemme, että kristityt tukevat toisiaan keskinäisessä yhteydessä.

Luuk. 6:27–28 Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat. Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä.

Mali

02.06.2022

Suljetaan rukoukseen viime syyskuussa kadonneen pastorin perhe. Pian katoamisen jälkeen perheeseen otti yhteyttä mies, joka vahvisti pastorin olevan aseistautuneen ääriryhmän käsissä. Rukoilemme, että Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, lohduttaisi pastorin perhettä. Rukoilemme, että hänet vapautetaan.

Ps. 9:10 Herra on sorrettujen turva, hän on suoja ahdingon aikana.

Mali

26.06.2019

Rukoillaan viisautta Malin hallitukselle ja sen yhteistyökumppaneille maan tilanteen rauhoittamiseksi, kansalaisten suojelemiseksi ja pysyvien ratkaisujen löytämiseksi.

Jes. 55:6 Etsikää Herraa, kun hänet vielä voi löytää, huutakaa häntä avuksi, kun hän on lähellä!

Mali

25.06.2019

Jihadistien etninen väkivalta on ajanut maaseudun kristityt viljelyksiltään eri puolille Malia syntyneisiin pakolaisleireihin, joissa perheet kärsivät nälänhätää. Rukoillaan, että kirkko saa tarvittavat resurssit huolehtiakseen heistä.

2 Kor. 9:10 Hän, joka antaa kylväjälle siemenen ja suo ravinnoksi leivän, antaa teillekin siemenen ja moninkertaistaa sen, ja hän sallii teidän hyvyytenne sadon karttua.

Mali

11.08.2018

Rukoillaan Doussan puolesta, joka antoi elämänsä Jeesukselle osallistuttuaan evankeliointitilaisuuteen. Ensin hän kävi kirkossa salaa, mutta joitain kuukausa myöhemmin hän kertoi uskostaan miehelleen. Mies ei ollut tyytyväinen, vaan ajoi Doussan pois luotaan.

Fil. 3:8-9: Pidän todella sitä kaikkea pelkkänä tappiona, sillä Herrani Kristuksen Jeesuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu. Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken, olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle. Näin minulla ei enää ole mitään omaa, lain noudattamiseen perustuvaa vanhurskautta, vaan se vanhurskaus, jonka perustana on usko Kristukseen ja jonka Jumala antaa sille, joka uskoo.