Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Uutiset, 10 viimeisintä.

Läsnäolon voimaa Kiinassa: vangittujen perheille tarjotaan tukea

13.06.2024

Open Doorsin paikalliset yhteistyökumppanit Kiinassa kohtaavat usein tilanteita, joissa uskova perheenjäsen on joutunut vankilaan. Silloin tarvitaan läsnäolon palvelutyötä, jossa kuljetaan vangin perheen rinnalla. Kun kristitty vangitaan uskonsa vuoksi, vaikutukset ulottuvat vangitun lisäksi hänen perheeseensä ja seurakuntaansa. Näin on varsinkin, kun on kyse perheen elättäjästä. Seurauksena on niin fyysistä, emotionaalista kuin myös hengellistä kärsimystä. Open Doorsin … Lue lisää

Burkina Fason kristityt pyytävät rukousta hyökkääjien puolesta

11.06.2024

15 kristittyä kuoli jumalanpalvelukseen tehdyssä iskussa helmikuun lopulla Burkina Fason koillisosassa. Isku on yksi maassa tapahtuneista julmuuksista, joista moni on kohdistunut kristittyihin. Tuskallisista olosuhteista huolimatta paikalliset kristityt kuitenkin pyytävät rukoilemaan hyökkääjien puolesta. Jeesuksen käsky “rakastakaa vihamiehiänne ja ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat” (‭‭Matt. 5:44–45) ei koskaan ole helppo. Erityisen haastava se on tilanteissa, … Lue lisää

Kristittyjä perheitä karkotettiin yhteisönsä ulkopuolelle Laosissa

07.06.2024

Kahdeksan kristittyä perhettä uhattiin karkottaa kotikylästään Laosissa, koska he olivat hylänneet animismin, jota heidän heimonsa harjoittaa. Lopulta kristityille annettiin lupa jäädä kylän alueelle, mutta heidän oli siirrettävä talonsa yhteisön ulkopuolelle. Kyläpäällikkö kutsui yllättäen kaikki kyläläiset koolle eräässä kylässä Pohjois-Laosissa viime tammikuussa. Hän uhkasi kristittyjä, etteivät he enää saisi asua kylässä elleivät kieltäisi uskoaan. Nämä kahdeksan … Lue lisää

Kristityt joutuivat vaaliväkivallan kohteeksi Intian Manipurissa

03.06.2024

On kulunut kokonainen vuosi siitä, kun väkivaltaiset yhteenotot repivät hajalle Manipurin osavaltion Intian koillisosassa. Siitä huolimatta kristityt ovat yhä rukousten ja avun tarpeessa. Vuosi sitten väkivalta järkytti Manipuria. Valtaosaltaan kristityn Kuki-heimon ja pääasiassa hinduista koostuvan Meitei-kansan välillä käydyissä yhteenotoissa kuoli satoja ja tuhannet joutuivat pakenemaan kodeistaan. Yhteenotoissa hyökättiin aivan erityisesti kristittyjä vastaan: heitä tapettiin, ajettiin … Lue lisää

Pohjois-Korean kristityt elävät epätoivoisissa olosuhteissa

30.05.2024

Talven päättyessä Pohjois-Koreassa kristityt ottivat yhteyttä Open Doorsiin. Heidän maalaamansa kuva on synkkä. ”Me tarvitsemme kaikkea”, eräs salaisen seurakunnan johtaja sanoo. ”Kun hallitus pakottaa ihmiset tulemaan yhä omavaraisemmiksi, näemme kuilun rikkaiden ja köyhien välillä kasvavan”, sanoo toinen uskova Pohjois-Koreassa, joka on listattu ykkösmaaksi Open Doorsin vuoden 2024 World Watch List -vainoraportissa. ”Kaupunkilaiset tulevat paremmin toimeen … Lue lisää

Alkuperäiskansan hengellisestä johtajasta lähetystyöntekijäksi

28.05.2024

Arhuacos-alkuperäiskansan jäsen Josué valmistautui lapsesta saakka palvelemaan yhteisöään tehtävässä, joka on kulkenut suvussa vuosisatojen ajan. Kaikki muuttui, kun Josuén veli esitteli hänelle Raamatun. Nyt Josué elää salaa kristittynä ja etsii keinoja kertoa Jeesuksesta yhteisölleen Kolumbiassa. On haastavaa puhua Jeesuksesta alkuperäiskansaan kuuluvan kristityn Josuén kodissa alkuperäiskansan reservaatin ulkopuolella Santa Martan Sierra Nevadassa, Kolumbiassa. Yhteisön ihmiset piipahtavat … Lue lisää

Intian ratkaisevat vaalit: 25 rukousta kristittyjen puolesta

24.05.2024

Intiassa on käynnissä parlamenttivaalit, joiden tulokset ratkaisevat muun muassa sen, muuttuuko maa täysin hindunationalistiseksi valtioksi vai saadaanko Intian kirkolle paremmat olosuhteet. Tähän juttuun kokosimme 25 erityistä rukousaihetta Intian vaaleista. ”Jos Intian nykyinen hallitus pysyy vallassa, on mahdollista, että maa muuttuu täysin hindunationalistiseksi valtioksi. Intia ei silloin suvaitsisi ollenkaan kristittyjä tai muita uskonnollisia vähemmistöjä.” Tämä Open … Lue lisää

Teinipoika päätti seurata Jeesusta: potkut töistä ja perhe hylkäsi

22.05.2024

Nigeriläinen muslimiperheen poika kääntyi kristinuskoon vajaa vuosi sitten. Se on tullut maksamaan hänelle paljon, mutta hän ei aio jättää Jeesusta, vaikka perhe, ystävät ja työtoverit hylkäsivät hänet. 18-vuotias Tanko* vietti ensimmäistä kertaa pääsiäistä kotimaassaan Nigerissä. Yhdessä muiden kanssa hän sai kokoontua huutamaan: “Hän on ylösnoussut!” Muslimiperheen poika teki vajaa vuosi sitten päätöksen luottaa Kristukseen. Tanko … Lue lisää

Narendran ja Kavita: Vainon vahvistamat Intiassa

16.05.2024

Intian seurakunnat, erityisesti kotiseurakunnat, ovat haavoittuvaisia ääriryhmien iskuille. Kristitty intialainen pariskunta on kokenut uhkauksia, hyökkäyksiä ja väkivaltaa mutta pitää kiinni uskostaan. Kun Narendran* ja Kavita* muuttivat nykyiseen kotikyläänsä Intiassa, he olivat innoissaan mahdollisuudesta aloittaa kristillinen työ siellä. Tietääkseen he olivat kylänsä ainoita kristittyjä. He luottivat siihen, että Jumala tekisi työtään kylässä heidän kauttaan ja siunaisi … Lue lisää

Katso video: Iranista paennut Simin tukee nyt vainottuja naisia

14.05.2024

Miehensä Raamattua tutkinut Simin* kääntyi kristityksi mutta menetti työnsä, kun hänen uskonsa paljastui työpaikalla. Myöhemmin hän ja hänen koko perheensä joutui pidätetyksi kotona pidetyn seurakuntakokouksen jälkeisen ratsian seurauksena. Iranilainen Simin istui vankilassa kuultuaan, ettei ehkä enää koskaan näkisi tytärtään. Kuulustelija sanoi hänelle: ”Jos et palaa takaisin islamin uskoon, vietät vuosia vankilassa. Mitä lapsellesi silloin tapahtuu? … Lue lisää