Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Uzbekistan, 10 viimeisintä.

Uzbekistan

13.03.2023

Uzbekistanissa kristittyjä syrjitään, joten monet harjoittavat uskoaan salassa. Rukoilemme, että he saavat eristyneisyydestään huolimatta kokea yhteyttä laajempaan kristittyjen yhteisöön. Herra, anna heidän tuntea hiljaisina aikoina erityistä rakkauttasi.

Jes. 30:18 Kuitenkin Herra vain odottaa, että voisi olla teille armollinen, hän nousee armahtamaan teitä. Herra on oikeuden Jumala. Autuaita ne, jotka häntä odottavat!

Uzbekistan

11.10.2022

Poliisin valvontakamerat tarkkailevat kirkkorakennuksia, minkä vuoksi Uzbekistanin kristityt ovat vaarassa joutua vankilaan tai saada sakkoja. Tee, Herra, työtäsi valvovien poliisien sydämissä, jotta he eivät rankaisisi kristittyjä. Rukoilemme, että pelon kulttuuri väistyy ja kristityt saavat palvella Jumalaa vapaasti.

2. Tim. 3:12 Mutta vainon kohteeksi joutuvat kaikki ne, jotka haluavat elää hurskaasti Kristuksen Jeesuksen omina.

Uzbekistan

31.05.2022

Seurakuntajohtajat joutuvat usein vainon kohteiksi, koska se lietsoo seurakunnissa pelkoa. Rangaistuksena on mm. sakot ja vangitseminen, ja syyte voi tulla esim. laittomasta kokoontumisesta tai kännykässä olevista hengellisistä lauluista. Herra, varjele johtajien terveyttä.

Ps. 27:1Herra on minun valoni ja apuni, ketä minä pelkäisin? Herra on minun elämäni turva, ketä siis säikkyisin?

Uzbekistan

28.04.2022

Paikallisraporttien mukaan poliisit murtautuivat erään pastorin taloon ja etsivät sieltä uskonnollista aineistoa. He kävivät myös kouluissa ja tarkistivat, onko oppilaiden puhelimissa uskonnollista sisältöä. Rukoilemme, että kristityt pysyvät turvassa ja että ratsioilla ei olisi kielteisiä seuraamuksia kirkolle.

Ps. 40:12 Herra, ethän ota minulta pois armoasi! Sinun hyvyytesi ja uskollisuutesi varjelkoon minua aina.

Uzbekistan

29.09.2021

Kiitos yhdeksästä uudesta kotiseurakunnasta, jotka aloittivat elokuussa vahvasti muslimienemmistöisillä alueilla. Rukoillaan, että koronatilanne sallii Open Doorsin kumppaneiden vierailla ryhmissä rohkaisemassa niitä.

2. Kor. 9:8 Hänellä on teille annettavana runsaasti kaikkia lahjoja, niin että teillä on aina kaikki mitä tarvitsette ja voitte tehdä runsaasti kaikkea hyvää.

Uzbekistan

29.06.2021

Tuodaan Herran eteen kolme muslimitaustaisten kristittyjen kotiseurakuntaa, jotka suljettiin viime vuonna muslimisukulaisten ja kyläläisten painostuksesta. Osoita heille keino kokoontua taas turvallisesti ja viisautta lähestyä oikein naapureitaan.

Gal. 1:7 Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia.

Uzbekistan

27.03.2020

Bagit* on ainoa kristitty muslimikylässä. Äskettäin hänen ainoa lehmänsä varastettiin. Se oli kova isku, sillä hänellä on vaimo ja viisi lasta ruokittavina. Hänen musliminaapurinsa ovat sanoneet, että karjan varastaminen baptistilta oli täysin oikein. Pyydä Jumalaa suojelemaan Bagitia ja hänen perhettään ja antamaan Bagitille armonsa, niin että hän jaksaa siunata vainoajiaan.

2. Kor. 9:10 Hän, joka antaa kylväjälle siemenen ja suo ravinnoksi leivän, antaa teillekin siemenen ja moninkertaistaa sen, ja hän sallii teidän hyvyytenne sadon karttua.

Kuvalähde

03/28/2020

Uzbekistan

03.10.2019

Kristittyjen vaino Uzbekistanissa ei hellitä, vaan heitä tarkkaillaan, kuulustellaan ja häiritään monin tavoin koko ajan. Salaista seurakuntaa johtava pastori Oleg pyytää rukousta erityisesti muslimitaustaisten kristittyjen puolesta.

Matt. 10:19 Mutta kun teidät luovutetaan viranomaisten käsiin, älkää olko huolissanne siitä, miten tai mitä puhuisitte, sillä teille annetaan tuona hetkenä sanat, jotka teidän tulee puhua.

Uzbekistan

03.04.2019

Marraskuussa pidätetyt kahdeksan kristittyä saivat kukin vain 50 $ sakot pelätyn 500-2000 $ sijasta. Kiitos rukoustuestanne ja kunnia Jumalalle, joka kuulee rukoukset!

Jer. 29:12 Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä.

Uzbekistan

21.02.2019

Rukoillaan pienen uskovien ryhmän puolesta, jonka kokoontumiseen poliisit ryntäsivät ja pidättivät kaikki ryhmän miehet. Nyt kaikkia 15 ryhmän jäsentä seurataan tarkasti ja kokoontuminen ei toistaiseksi onnistu.

Room 8:38-39 Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.