Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Turkmenistan, 10 viimeisintä.

Turkmenistan

30.11.2023

Ikävä kyllä, alueen vähien kristittyjen välillä on erimielisyyksiä. Johtajien mukaan kirkko tarvitsee ennen kaikkea yhtenäisyyttä. Rukoillaan kristittyjen ykseyttä ja keskinäisten jännitteiden lientymistä ihmisten sydämissä.

Room. 15:5 Jumala, jolta kestävyys ja rohkaisu tulevat, antakoon teidän olla keskenänne yksimielisiä Kristuksen Jeesuksen tahdon mukaisesti.

Turkmenistan

29.11.2023

Vain 1,1 % turkmenistanilaisista on kristittyjä. Rukoillaan, että tämä pieni joukko saisi olla asuinpaikkansa suolana ja valona ja jakaa rohkeasti evankeliumia.

Room. 5:5 Eikä toivo ole turha, sillä Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen.

Turkmenistan

19.04.2023

Turkmenistanin taloudellinen tilanne heikkenee, eikä monilla ole enää rahaa ruokaan eikä terveydenhoitoon. Rukoillaan, että vasta valittu presidentti Berdymukhammedov alkaa toteuttaa politiikkaa, jossa kansalaisista pidetään huolta.

Sananl. 11:25 Joka toisia ruokkii, syö itse kyllin, joka tarjoaa vettä, saa itse juoda.

Turkmenistan

18.04.2023

Turkin ja Turkmenistanin välille on tullut matkustusrajoituksia. Turkissa asuvat Turkmenistanin kansalaiset pitävät tätä yrityksenä rajoittaa Turkmenistanin ihmisoikeusaktivistien läsnäoloa maassa. Rukoilemme, että Turkin ja Turkmenistanin väliset jännitteet väistyvät.

Room. 15:7 Hyväksykää siis toinen toisenne, niin kuin Kristuskin on hyväksynyt omikseen teidät, Jumalan kunniaksi.

Turkmenistan

12.08.2022

Rakas Jumala, tuomme eteesi Turkmenistanin pienen kristittyjen yhteisön. Varjele ja hoida sitä. Ohjaa kristittyjä rohkaisemaan toisiaan, vaikka heitä on vähän. Anna heidän levittää Kristuksen tuntemisen tuoksua kaikkialla, minne he menevätkin.

2. Kor.2:14 Kiitos olkoon Jumalalle, joka aina kuljettaa meitä Kristuksen voittosaatossa ja antaa meidän kaikkialla levittää Kristuksen tuntemisen tuoksua.

Turkmenistan

11.08.2022

Turkmenistanin taloustilanne on haastava. Monien tulot eivät riitä kallistuneeseen ruokaan ja terveydenhuoltoon. Herra, ohjaa presidentti toteuttamaan politiikkaa, joka korjaa tilanteen. Rukoilemme siunaustasi Turkmenistanille ja sen kansalle.

Sananl. 29:2,4 Kun oikeamieliset menestyvät, kansa iloitsee, kun jumalaton hallitsee, se huokaa. Oikeudenmukainen kuningas pitää maan pystyssä, veroja kiskova hävittää sen.

Turkmenistan

10.08.2022

Keskiaasialaisesa Turkmenistanissa oli presidentinvaalit 12.3. Vaalit voitti suurella enemmistöllä Serdar Berdymukhamedov, edellisen johtajan poika. Maan vaalit eivät kuitenkaan koskaan ole vapaat. Rukoilemme, Herra, että vasta valittu presidentti pitää huolta kansastaan.

Sananl. 20:28 Laupeus ja uskollisuus ovat kuninkaan turva, niillä hän vahvistaa valtansa.

Turkmenistan

29.05.2022

Maaliskuun vaaleissa Gurbanguly Berdymukhamedovin seuraajaksi presidenttinä valittiin hänen poikansa Serdar. Se tarkoittaa, että hallituksen itsevaltainen hallinto todennäköisesti jatkuu Turkmenistanissa, joka on World Watch -listan sijalla 25. Vuodata Herra uutta toivoa turkmenistanilaisen perheemme sydämiin.

Jes. 40:31Mutta kaikki, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohoavat siivilleen kuin kotkat. He juoksevat eivätkä uuvu, he vaeltavat eivätkä väsy.

Turkmenistan

23.07.2020

Ylistetään Jumalaa siitä, että sinunkin tukesi ansiosta OD pystyi viime vuonna jakamaan 1 873 503 Raamattua ja muuta kristillistä kirjaa vainotuille kristityille. Rukoile turvaa tätä työtä tekeville, jotka itsensä vaarantaen vievät Jumalan Sanaa sinnekin, missä Raamattu on kielletty kirja.

Hepr. 4:12 Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.

Kuvalähde: Elämää Turkmenistanissa: valitse Jeesus tai työsi

Turkmenistan

26.03.2020

Suljetaan rukoukseen Madina*, muslimitaustainen uiguurikristitty, jota perhe on uhkaillut ja pahoinpidellyt sen jälkeen, kun hän päätti seurata Jeesusta. Madinan terveys on uhattuna. Rukoillaan, että hän paranee ja että hän ja hänen lapsensa saavat olla turvassa.

1. Piet.1:13 Vyöttäytykää siis, olkaa raittiit. Pitäkää ajatuksenne kirkkaina ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä

Kuva