Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Saudi-Arabia, 10 viimeisintä.

Saudi-Arabia

23.05.2024

Saudi-Arabian kristittyjen on vaikea luottaa muslimitaustaisiin kristittyihin, sillä heillä on kielteisiä kokemuksia erityisesti niistä, jotka ovat vainonneet kirkkoa. Rukoilemme, että rakkaus ja yhteisymmärrys voittavat.

Apt. 10:15 Silloin ääni puhui uudelleen: ”Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpuhtaaksi.”

Saudi-Arabia

03.10.2023

Rukoilemme, että Saudi-Arabiaan syntyvät seurakunnat saavat tarvitsemansa varat seurakuntalaistensa opettamiseen ja heidän uskonsa vahvistamiseen.

1. Aik. 29:11-12 Sinun, Herra, on suuruus ja voima, kunnia, kirkkaus ja valta, sillä sinun on kaikki, mitä on taivaassa ja maan päällä. Sinun on kuninkuus, sinä olet kaikkea muuta korkeammalla. Sinulta tulevat rikkaus ja kunnia, kaikkea sinä hallitset. Kaikki voima ja valta on lähtöisin sinulta, sinun vallassasi on tehdä suureksi ja väkeväksi kenet tahdot.

Saudi-Arabia

02.10.2023

Rukoilemme, että kristityt johtajat osoittavat raamatullista johtajuutta islamilaisen johtajuuden vastakohtana. Ajatus palvelevasta johtajuudesta on kulttuurille vieras ja nähdään usein heikkoutena. Rukoilemme, että asenteet muuttuvat, kun palvelevan johtajuuden voima tulee esiin.

Mark. 9:35 Jeesus istuutui, kokosi kaksitoista opetuslastaan ympärilleen ja sanoi heille: »Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, hänen on oltava viimeinen ja kaikkien palvelija.»

Saudi-Arabia

01.10.2023

Saudi-Arabiassa kristityksi kääntyneet kohtaavat vainoa perheissään ja yhteisöissään. Taustalla on maassa vallitseva vahva kunniakulttuuri. Rakas Jumala, murra tämä kulttuurilinnake, jotta kristityt eivät enää joudu julkisesti häpeään uskonsa vuoksi.

Ilm. 3:8 Minä tiedän sinun tekosi. Edessäsi on nyt avoin ovi, minä olen sen avannut, eikä kukaan voi sitä sulkea. Sinun voimasi ovat vähäiset, mutta sinä olet ottanut sanani varteen etkä ole kieltänyt nimeäni.

Saudi-Arabia

29.08.2023

Saudi-Arabian kristityillä on tarkat määräykset siitä, miten he saavat kokoontua palvelemaan Jumalaa. Rukoilemme, että näissä kokoontumisissa on paljon lämmintä yhteisöllisyyttä, ylistystä ja Jumalan läsnäoloa.

1. Joh. 4:11 Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme.

Saudi-Arabia

19.02.2023

Islamilainen laki ei hyväksy kääntymistä muslimista kristityksi, joten monet kääntyneistä salaavat uskonsa. Vaaroista huolimatta pieni saudikristittyjen joukko kasvaa vähitellen, ja he kertovat uskostaan rohkeasti internetissä ja kristillisillä satelliittitelevisiokanavilla. Kiitos, Herra, näistä keinoista, joilla toisistaan eristetyt salaiset kristityt voivat olla yhteydessä toisiinsa.

Jes. 55:10–11 Niin kuin sade ja lumi tulevat taivaasta eivätkä sinne palaa vaan kastelevat maan, joka hedelmöityy ja versoo ja antaa kylväjälle siemenen ja nälkäiselle leivän, niin käy myös sanan, joka minun suustani lähtee: se ei tyhjänä palaa vaan täyttää tehtävän, jonka minä sille annan, ja saa menestymään kaiken, mitä varten sen lähetän.

Saudi-Arabia

23.09.2021
Herra, pyydämme lisää arabiankielisiä työntekijöitä Saudi-Arabiaan palvelemaan niitä, jotka eivät vielä tunne Jeesusta. Salli Sanasi kyllästää Arabian niemimaa verkkomedian, satellittitelevision, radion, raamattusovellusten ja Raamattujen jakelun välityksellä.

Room. 10:17 Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana.

Saudi-Arabia

22.09.2021

Masennuksesta kärsiviä on täällä jopa kolme kertaa enemmän kuin maailmassa keskimäärin. Kosketa Herra niitä, jotka kamppailevat yksinäisyyden ja syvän surun kanssa. Johdata terapeutiksi kouluttautuneita arabiankielisiä kristittyjä palvelemaan masennuksesta kärsiviä.

Ps. 27: 13 Minä uskon, että saan yhä kokea Herran hyvyyttä elävien maassa.

Saudi-Arabia

06.06.2021

Khawlan-heimo asuu syrjäisellä vuoristoseudulla Saudi-Arabian eteläosissa, melko eristyksissä muusta maailmasta. Kiitetään Jumalaa kolmesta uudesta uskovasta, jotka äskettäin löysivät Kristuksen luo! Syvennä, Herra, heidän uskoaan ja anna heille rohkeutta ja viisautta kertoa siitä muillekin.

Ps. 32:8 ”Minä opetan sinua”, sanoo Herra, ”minä osoitan sinulle oikean tien. Minä neuvon sinua, katseeni seuraa askeleitasi.”

Saudi-Arabia

18.09.2020

Kiitetään Jumalaa Butrosista, tuoreesta saudikristitystä, joka tuli uskoon vuosi sitten ja kastettiin osoitukseksi siitä, että hän on Kristuksen palvelija. Rukoillaan, että Butros saa löytää ja täyttää ne tehtävät, joihin Jumala on hänet tarkoittanut.

Ps. 119:80-81 Kunpa noudattaisin vakaasti sinun määräyksiäsi! Silloin en joudu häpeään. Minun sydämeni ikävöi apuasi, sinun lupaukseesi minä panen toivoni.

Kuvalähde: Kristittyjen ja seurakuntajohtajien kouluttaminen