Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Kirgisia, 10 viimeisintä.

Kirgisia

15.10.2023

Kirgisian maaseutualueiden yhteisöt hyljeksivät kristittyjä heidän uskonsa vuoksi. Heitä kartetaan ja sivuutetaan. Herra, auta heitä pysymään lujina uskossa ja osoittamaan Sinun rakkauttasi niille, jotka haluavat vihata heitä.

Matt. 5:43 Teille on opetettu: ”Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.” Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta.

Kirgisia

09.08.2022

Kabia karkotettiin kotoaan, kun hänestä tuli kristitty. Äskettäin hän joutui sairaalaan miniän pahoinpideltyä hänet uskon vuoksi. Hänen poikansa on töissä ulkomailla eikä tiedä äitinsä tilanteesta. Kabialla ei ole suvussa ketään, joka puolustaisi häntä. Rukoilemme, että Kabia saa elää turvassa ja paranee kokonaan ja että hänen uskonsa vahvistuu.

Room. 8:37 Mutta kaikissa näissä ahdingoissa meille antaa riemuvoiton hän, joka on meitä rakastanut.

Kirgisia

08.08.2022

Veli Akimin isä on muslimi, ja hän alkoi lyödä tyttäriään saatuaan tietää heidän olevan kristittyjä. Lapset ovat nyt paenneet ja saaneet turvapaikan paikallisesta kirkosta. Varjele, Herra, heitä ja johdata myös heidän isänsä Kristuksen luo.

1. Joh.5:4 Kaikki, mikä on syntyisin Jumalasta, voittaa maailman. Ja tämä on se voitto, tämä on maailman voittanut: meidän uskomme.

Kirgisia

07.08.2022

Veli Akim* on kaksi vuotta uskossa ollut nuori. Hän käy kirkossa sisariensa kanssa, usein salaa. Varjele ja vahvista Akimin ja hänen sisariensa uskoa, vaikka heillä onkin vaikeuksia päästä jumalanpalveluksiin.

1. Piet.1:8-9 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette häntä nyt näe, ja te riemuitsette sanoin kuvaamattoman, kirkastuneen ilon vallassa, sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.

Kirgisia

06.08.2022

Veli Kerim* kertoo: ”Pienessä kylässämme kristittyihin suhtaudutaan erittäin kielteisesti. En voinut haudata kristittyä veljeäni Bakuria* tänne, vaan meidän oli vietävä hänet kristittyjen hautausmaalle 150 km:n päähän.” Veli Kerimiä on nyt kehotettu lähtemään kylästä uskonsa vuoksi, mutta hän on ryhtynyt oikeustoimiin voidakseen jäädä. Suo Herra, että oikeus tapahtuu. Varjele veli Kerimiä ja hänen perhettään.

Ps. 25:8-9 Hyvä ja oikeamielinen on Herra, hän neuvoo syntisille tien. Hän hankkii sorretulle oikeuden, hän opettaa köyhille tiensä.

Kirgisia

05.08.2022

Sisar Kirimayakn* on seurannut Jeesusta yli vuoden ja saanut kärsiä siitä, että sukulaiset ja naapurit vainoavat häntä. Kun perhe sai tietää, että hän uskoo Jeesukseen, hänet ajattiin kotoaan pienen lapsensa kanssa keskellä yötä. Herra, älä anna hänen uskonsa Jeesukseen horjua. Johdata hänet yhteisön muiden kristittyjen luo.

Joh. 13:20 Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt.

Kirgisia

04.08.2022

Kiitos, Taivaan Isä, lahjoista, joita pienen kirgisialaiskylän lapset saivat tammikuussa. Paikallinen seurakunta antoi ne sisäoppilaitokselle, ja paketissa oli mukana kirja, jossa on Raamatun kertomuksia. Ylistämme Sinua siitä, että lapsilla on nyt ulottuvillaan Jumalan sana ja että he voivat lukea Jeesuksesta.

Mark. 10:16 Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä.

Kirgisia

03.08.2022

Kirgisia on kristinuskolle vihamielinen maa. Kaikkivaltias Jumala, varjele ja suojele maan kristittyjä.

Ps. 31:15-16 Mutta minä turvaan sinuun, Herra, ja sanon: ”Sinä olet minun Jumalani!” Sinun kädessäsi ovat elämäni päivät. Älä jätä minua vihollisteni ja vainoojieni armoille.

Kirgisia

28.05.2022

Kristitty perhe on kieltäytynyt lopettamasta kotikirkon kokoontumisia luonaan, vaikka muut kyläläiset uhkailevat heitä. Vihamielisyys on riski erityisesti perheen isälle, jolla on sydänvaivoja. Herra, rukoilemme vastarinnan loppumista ja isän paranemista.

Joos. 1:9Muista, että olen sanonut sinulle: ”Ole rohkea ja luja, älä pelkää äläkä lannistu. Herra, sinun Jumalasi, on sinun kanssasi kaikilla teilläsi.”

Kirgisia

05.03.2022

Suljetaan rukoukseen Kabia*, iäkäs kristitty nainen, jonka ahdasmielinen islamilainen miniä ajoi pois kotoa. Eräs seurakuntalainen on ottanut Kabian kotiinsa, ja seurakuntalaiset yhdessä huolehtivat hänen tarpeistaan. Herra, lohduta Kabiaa ja auta häntä pysymään vahvana uskossaan.

Hepr. 10:24 Pitäkäämme huolta toinen toisestamme ja kannustakaamme toisiamme rakkauteen ja hyviin tekoihin.