Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Etiopia, 10 viimeisintä.

Etiopia

10.11.2023

Rukoillaan vainotun kirkon lasten hengellisen kehityksen puolesta. Rukoillaan, että he saavat jatkuvaa opetusta, joka auttaa heitä kasvamaan uskossa ja olemaan valona yhteisöissään.

1. Kun 8:57 Olkoon Herra, meidän Jumalamme, kanssamme niin kuin hän on ollut isiemme kanssa! Älköön hän jättäkö meitä, älköön hylätkö meitä.

Etiopia

09.11.2023

Open Doorsin paikalliskumppanit tekevät paljon työtä vainotun kirkon lasten parissa. He järjestävät mm. traumaneuvontaa ja terapialeirejä koulujen loma-aikoina. Rukoillaan, että Pyhän Hengen parantava voima vaikuttaisi näissä tapahtumissa.

Ps. 147:3 Hän parantaa ne, joiden mieli on murtunut, hän sitoo heidän haavansa.

Etiopia

08.11.2023

Open Doorsin yhteistyökumppaneilla on muitakin yhteiseen hyvään tähtääviä projekteja eri puolilla Etiopiaa, mm. kaivo, sairaala ja muita yhteiskunnallisia palveluja. Tarve on kuitenkin suuri. Rukoillaan, että Herra lähettää lisää avustajia tähän tärkeään työhön.

2. Kor. 9:8 Hänellä on teille annettavana runsaasti kaikkia lahjoja, niin että teillä on aina kaikki mitä tarvitsette ja voitte tehdä runsaasti kaikkea hyvää.

Etiopia

07.11.2023

Kun yhteisö on hyväksynyt koulun, sen oppilasmäärä on noussut 30:stä yli sataan. Koulu tarvitsee lisää tiloja voidakseen ottaa uusia oppilaita. Herra, siunaa koulua niin, että se saa tarvitsemansa maan ja rahoituksen.

Fil. 4:19 Minun Jumalani on Kristuksen Jeesuksen tähden antava teille taivaallisen kunniansa rikkaudesta kaiken, mitä tarvitsette.

Etiopia

06.11.2023

Ilmainen koulu vaikuttaa myönteisesti koko yhteisöön. ”Koska Kristuksen totuus paljastuu siellä, monet ennen noituuteen turvanneet ovat tulleet Kristuksen luo”, kertoo pastori Yohannes. Rukoillaan, että koulu johdattaisi yhä useampia Kristuksen luo.

1. Tess. 5:24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen ja pitää lupauksensa.

Etiopia

05.11.2023

Open Doors tukee Etiopiassa projekteja, joiden avulla yritetään rakentaa yhteyksiä kristittyjen ja muiden uskonyhteisöjen välille. Fasilin ja Ezanan kotikaupungin kaikille avoin, ilmainen koulu on tällainen projekti. Ylistys Herralle siitä, että kristityillä lapsilla on turvallinen koulupaikka.

Ps. 91:1-2 Se, joka asuu Korkeimman suojassa ja yöpyy Kaikkivaltiaan varjossa, sanoo näin: »Sinä, Herra, olet linnani ja turvapaikkani. Jumalani, sinuun minä turvaan.»

Etiopia

04.11.2023

Rukoillaan, että Fasil ja Ezana* saavat kasvaa uskossa ja Kristuksen tuntemisessa. Herra, anna heidän pysyä yhteisönsä valona Etiopiassa.

5. Moos. 5:29 Kunpa he aina yhtä mielellään kunnioittaisivat minua ja noudattaisivat minun käskyjäni. Jos he niin tekevät, he ja heidän lapsensa menestyvät polvesta polveen.

Etiopia

03.11.2023

Vainon keskellä on haastavaa kasvattaa lapsista uskovia. Tästä huolimatta 7-vuotiaat kaksoset Ezana ja Tedesse* on kasvatettu kristityiksi. Ylistetään Herraa siitä, että vanhempiensa ja seurakuntajohtajien rohkeuden ansiosta veljekset tuntevat Jeesuksen.

Matt. 19:14 Mutta Jeesus sanoi: »Antakaa lasten olla, älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni. Heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta.»

Etiopia

02.11.2023

Suurin osa etiopialaisista on muslimeja ja ortodokseja. Protestanttikristittyihin ei aina suhtauduta suopeasti, vaan heidän yhteisönsä on altis muiden ryhmien vainolle. Ole heidän turvanaan, Jumala. Anna maahan uskonnollista suvaitsevaisuutta.

Ps. 91:4 Hän levittää siipensä yllesi, ja sinä olet turvassa niiden alla. Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.

Etiopia

01.11.2023

Tietyissä osin Etiopiaa on vaarallista kääntyä kristityksi. ”Kun joku kääntyy toisesta uskonnosta Jeesuksen luo, seurauksena on häirintää ja tappouhkauksia”, sanoo pastori Yohannes. Rukoillaan, että Jumala varjelee Etiopian uusia kristittyjä.

Joh. 15:16 Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät, ja minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte.