Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Bhutan, 10 viimeisintä.

Bhutan

04.02.2024

Taivaan Isä, pyydämme, että kristittyjen yhteisöt saisivat kokoontua häiritsemättä. Kiitämme siitä, että Bhutanissa voi kokoontua. Salli kristittyjen löytää yhteyksiä toisiinsa vaikeuksista huolimatta.

Matt. 18:19 Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.

Bhutan

25.11.2022

Bhutanissa on vaikea löytää paikkaa jumalanpalveluksen järjestämiseen. Kristittyjen ei sallita vuokrata tiloja seurakuntaa varten, ja kotiseurakuntien kokoontumiset keskeytetään usein. Rukoilemme Herra, että osoitat Bhutanin kristityille tilat jumalanpalveluksia varten.

Ps. 90:13,16 Herra, käänny jo puoleemme. Kuinka kauan vielä viivyt? Armahda meitä, palvelijoitasi! Anna palvelijoittesi nähdä suuret tekosi, anna lastemme nähdä kunniasi loisto.

Bhutan

12.11.2022

Open Doorsin yhteistyökumppanit jatkavat koulutusohjelmia ja seurakuntavierailuja Bhutanissa. Tulvat ovat kuitenkin vaikeuttaneet työtä. Taivaallinen Isämme, osoita kumppaneillemme jokin toinen keino rohkaista ja tukea Bhutanin kristittyjä.

1. Tess. 5:21,24 Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen ja pitää lupauksensa.

Bhutan

23.10.2021

Bhutanilainen Dorje* menetti uskonsa vuoksi työnsä, eikä hänellä ole paikkaa minne mennä. Kaikkien bhutanilaisten odotetaan olevan buddhalaisia. Siunaa Herra Dorjea, niin että hän saa työtä ja uuden kodin.

Ps. 37:28 Herra rakastaa oikeutta. Hän ei hylkää omiaan vaan varjelee heitä iäti, mutta jumalattomien suku sammuu.

Bhutan

12.08.2021

Matkustusrajoitusten vuoksi Open Doorsin paikalliskumppanien on hankala järjestää ohjelmia aikataulusuunnitelmien mukaan. Rukoillaan, että Jumala auttaa heitä jatkamaan työtä aikatauluissa ja turvallisesti.

Ps. 25:14 Herra ilmoittaa suunnitelmansa palvelijoilleen, ja he tulevat tuntemaan, millainen on hänen liittonsa.

Bhutan

26.03.2021

Koronapandemian vuoksi kristityt eivät saa kokoontua lainkaan ja kylissä ja kaupungeissa liikkuu partioita, jotka valvovat, että rajoituksia noudatetaan. Rukoillaan, että kristityt ovat toimissaan viisaita ja varovaisia näinä vaikeina aikoina. Rukoillaan heille Jumalan suojaa ja huolenpitoa.

Kol. 1:10-11 Rukoilemme, että eläisitte Herralle kunniaksi ja kaikessa hänen mielensä mukaan ja että kantaisitte hedelmää tekemällä kaikkea hyvää ja kasvaisitte Jumalan tuntemisessa. Hänen kirkkautensa voima ja väkevyys vahvistakoon teitä olemaan aina kestäviä ja kärsivällisiä.

Bhutan

17.02.2020

Rukoillaan alkuvuodesta alkavien naisten voimaannuttamisohjelmien puolesta. Rukoillaan, että koulutukseen tulevat saavat olla turvassa ja että koulutus koituu siunaukseksi heidän perheilleen, kirkoilleen ja yhteisöilleen.

Jes. 49:13 Riemuitkaa, taivaat! Iloitse, maa! Ratketkaa riemuun, te vuoret! Herra lohduttaa kansaansa, hän hoivaa köyhiä lapsiaan.

Bhutan

14.10.2019

Bida*, 50-vuotias perheenäiti, on yksi monista OD:n lukutaito-opetukseen osallistuneista. Hän lukee nyt itse Raamattua ja kertoo siitä myydessään torilla vihanneksia. Kiitetään Herraa koulutuksesta ja pyydetään sille siunausta myös jatkossa!

Ps. 119:15-16 Minä tutkistelen sinun säädöksiäsi, pidän katseeni sinun polullasi. Sinun käskysi ovat iloni, sinun sanaasi minä en unohda.

Bhutan

13.09.2019

Avoliitot, avioerot ja moniavioisuus ovat yleistyneet Bhutanissa, mikä on vaikuttanut myös kristittyjen nuorten avioliittokäsitykseen. Kiitetään opetuslapseuskoulutuksesta, joka antaa nuorille terveen ihmissuhteen ja perhe-elämän mallin.

Matt. 18:7 Voi tätä maailmaa ja sen viettelyksiä! Viettelysten täytyy kyllä tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta ne tulevat!

Bhutan

25.08.2019

Rukoillaan, että Jumala vahvistaa ja rohkaisee Bhutanin nuoria pastoreita, niin että heistä tulee Jeesuksen esimerkin mukaisia johtajia, jotka palvelevat muita.

Mark. 10:43-45 Joka tahtoo teidän joukossanne tulla suureksi, se olkoon toisten palvelija, ja joka tahtoo tulla teidän joukossanne ensimmäiseksi, se olkoon kaikkien orja. Ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta.