Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Tšad, 10 viimeisintä.

Tšad

19.06.2024

Herra, anna kestävyyttä tšadilaisille perheille, jotka joutuivat pakenemaan terroristien hyökättyä heidän kyliinsä viime vuoden huhti- ja toukokuussa. Iskuissa kuoli yli 30 kristittyä, heidän joukossaan kolme pastoria.

Ps. 10:1, 12 Herra, miksi olet niin kaukana, miksi kätket kasvosi meiltä ahdingon aikana? Riennä avuksi, Herra! Jumala, kohota kätesi! Älä unohda avuttomia!

Tšad

29.06.2020

Achiam* (20) syntyi sokeana ja kuuli Jeesuksesta sokeiden koulussa. Lomalla perhe pahoinpiteli häntä ja eristi hänet muista. OD:n käydessä tytön luona hän sanoi: ”Kiitos kun tulitte. Vanhempani näkevät, että kristityt sisarukseni tukevat minua. Siunatkoon Jumala teitä! Rukoilkaa, että Jumala muuttaa perheeni sydämet niin, että he ja koko kylä hyväksyvät minut sellaisena kuin olen.”

Joh. 15:26 Te saatte puolustajan, minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.

Kuvalähde: Tšad: Sulttaani kristillisessä ja animistisessa etelässä on ’uhka rauhalle’

Tšad

19.03.2020

Viime vuonna pyysimme rukousta Moussalle, jonka vaimo Mariam ja kaksi lasta riistettiin häneltä, kun hän kääntyi kristityksi. Sen jälkeen Moussa on alkanut ansaita elantoaan Open Doorsin avulla ja onnistui tämän ansiosta saamaan vaimonsa takaisin. He joutuivat kuitenkin muuttamaan, kun Mariamin suku yritti jälleen viedä hänet pois. Pyydetään Herran varjelusta ja viisautta asian käsittelemiseen Mariamin suvun kanssa.

Hepr. 10:35-36 Älkää siis heittäkö pois rohkeuttanne, sillä se palkitaan kerran runsaasti. Kestävyys on teille tarpeen, jotta pystyisitte täyttämään Jumalan tahdon ja siten saisitte omaksenne sen, minkä hän on luvannut.

Tšad

24.10.2019

Ousmane kääntyi kristityksi huhtikuussa 2017 paikalliskirkon evankelioimiskampanjan jälkeen. Nyt suku uhkailee häntä jatkuvasti. Rukoillaan, että Ousmane pysyy uskossaan ja että myös vaimo ja perhe tunnustavat Kristuksen.

Ps. 119:42 Sinun sanaasi minä turvaan, sen avulla pystyn vastaamaan pilkkaajille.

Tšad

27.08.2019

Alfred* kuuli Jeesuksesta pyhäkoulussa ja päätti antaa elämänsä Hänelle. Kun hän täytti 18, perhe alkoi painostaa häntä valmentamaan nuorempia poikia vanhoihin aikuistumisriitteihin. Alfred kieltäytyi ja joutui pakenemaan. Rukoillaan, että Jumala johdattaa häntä ja muita samassa tilanteessa olevia.

5. Moos. 31:8 Herra itse kulkee sinun edelläsi. Hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua yksin eikä hylkää sinua. Älä lannistu, älä pelkää.