Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Pakistan, 10 viimeisintä.

Pakistan

26.02.2024

Pakistanin kristityt ovat alati vaarassa saada tekaistun syytteen jumalanpilkasta. Kaikkivaltias Jumala, suojele kansaasi näiltä syytöksiltä!

Jes. 43:1 Ja nyt – näin sanoo Herra, joka sinut loi, Jaakob, joka sinut muovasi, Israel: – Älä pelkää. Minä olen lunastanut sinut. Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun.

Pakistan

14.02.2023

Vain noin 1,8 % pakistanilaisista on kristittyjä, eikä heihin suhtauduta suopeasti tässä valtaosin islamilaisessa maassa. Kristittyjä tyttöjä siepataan, pahoinpidellään ja käännytetään väkisin islamiin. Varjele, Herra, kotiväkivallasta kärsiviä naisia sekä tyttöjä, joita pakotetaan nuorena avioliittoon. Tee työtäsi heidän aviomiestensä sydämissä, niin että he kohtelisivat vaimojaan ystävällisesti ja kunnioittavasti.

Jer. 30:17 Minä hoidan haavasi terveiksi, parannan sinun vammasi, sanoo Herra, parannan sinut, Siion, sinut, jota kutsutaan nimellä ”Hylätty vaimo”, sinut, josta ei kukaan välitä.

Pakistan

26.01.2022

Pakistanissa jatkuu hiljainen epidemia, jossa pakistanilaisia tyttöjä ja naisia siepataan, pakotetaan naimisiin ja kääntymään muslimeiksi. Pyhä Jumala, pysäytä nämä rikokset. Vapauta sisaremme vankeudesta ja paranna heidän haavansa.

Jes. 12:2 Ja niin Jumala on minun pelastajani. Minä luotan häneen, en pelkää, sillä Herra on minun väkeni ja voimani, hän pelasti minut.

Pakistan

20.01.2021

Muslimienemmistö pitää kristittyjä ’epäpuhtaina’, ja heille osoitetaan usein likaisia ja vaarallisia töitä esimerkiksi viemärijärjestelmässä. Lisäksi tuhannet kristityt työskentelevät velkaorjuudessa, vailla oikeuksia. Pyydetään, että Jumala varjelee vaarallisissa, epäterveellisissä töissä olevia. Rukoillaan myös, että velkaorjuuteen sidotut pääsevät pian vapaiksi.

Jes. 10:1-2 Voi niitä, jotka vääriä säädöksiä säätävät, jotka katalia päätöksiä tekevät estääkseen heikkoja saamasta oikeutta, riistääkseen kansani köyhiltä lain turvan, anastaakseen leskien varat, ryöstääkseen orpojen perintöosan.

Pakistan

19.01.2021

Pakistanin jumalanpilkkalakeja väärinkäytetään paljon uskonnollisia vähemmistöjä vastaan. Väärä syytös islamin loukkaamisesta voi johtaa kuolemantuomioon. Rukoillaan kristityille rohkeutta ja viisautta puhua uskostaan siitäkin huolimatta, että sanoja voidaan käyttää heitä vastaan.

Ps. 25:19-20 Katso, kuinka paljon minulla on vihollisia! Heidän vihansa on väkivaltainen ja julma! Suojele minua ja pelasta minut, älä hylkää minua, sinuun minä turvaudun.

Pakistan

31.03.2020

Kristittyjä naisia eri puolilla maailmaa vainotaan sekä uskon että sukupuolen vuoksi. Suljetaan rukoukseen Open Doorsin yhteistyökumppanit, joiden antama luku-, elämäntaito- ja raamattuopetus sekä traumaterapia palauttavat haavoitetuille toivon ja ihmisarvon.

Ps. 41:2 Hyvä on sen osa, joka pitää huolta avuttomasta. Sitä ihmistä Herra auttaa hädän päivänä.

Kuvalähde: Seitsemänvuotiaan kristityn tytön raiskauksesta 14 vuoden vankeusrangaistus Pakistanissa

Pakistan

30.01.2020

Suljetaan rukoukseen paikalliskirkot, jotka OD:n tuella vahvistavat kristittyjä monin tavoin (mm. raamattuopetus, lukutaito-opetus, elinkeinoprojektit, traumaterapia ja hätäapu). Rukoillaan varjelusta niille, jotka vievät maaseutujen eristyneille kristittyjen yhteisöille käytännön apua ja evankeliumin toivoa.

Joh. 6:27 Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa, vaan katoamatonta, sitä, joka antaa ikuisen elämän. Sitä teille antaa Ihmisen Poika, sillä Isä, Jumala itse, on merkinnyt hänet sinetillään.

Pakistan

29.01.2020

Noin 700 tyttöä ja naista siepataan vuosittain. Monet heistä raiskataan ja pakotetaan naimisiin yhteisön muslimimiesten kanssa. Yleensä heidät pakotetaan myös kääntymään islamiin. Herra, suojele voimallasi Pakistanin kristittyjä naisia ja tyttöjä.

Hepr. 13:18 Rukoilkaa meidän puolestamme. Olemme varmoja siitä, että omatuntomme on puhdas – tahdommehan toimia kaikessa oikein.

Pakistan

28.01.2020

Suljetaan rukoukseen Pakistanin muslimitaustaiset kristityt. Radikaalit islamistiryhmät pitävät heitä luopioina, ja perhe, ystävät ja naapurit pitävät kääntymistä yhteisön häpäisemisenä. Herra, varjele heitä!

Ef. 5:16-17 Käyttäkää oikein jokainen hetki, sillä tämä aika on paha. Älkää olko järjettömiä, vaan ymmärtäkää, mikä on Herran tahto.

Pakistan

27.01.2020

Pakistan on islamilainen tasavalta, nykyinen islamisaatioprosessi alkoi 1980-luvulla. Maassa on runsaasti radikaaleja islamistiryhmiä. Rukoile, että Pakistanin uusi hallitus säätää lakeja maan kristittyjen suojaksi.

Ps. 56:10 Kun pyydän sinua avukseni, viholliseni pakenevat. Silloin minä tiedän, että Jumala on puolellani.