Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Eritrea, 10 viimeisintä.

Eritrea

12.02.2024

Eritreassa on laaja vankilaverkosto, ja kristittyjä vankeja kidutetaan usein. Jos he sairastuvat, heiltä evätään hoito. Herra, ole Sinä itse heidän lohtunaan ja kumppaninaan vankilassa.

2. Tess. 1:6-7 Jumala on oikeudenmukainen: hän antaa teidän ahdistajienne joutua ahdinkoon, mutta ahdistetut – niin teidät kuin meidätkin – hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta.

Eritrea

10.06.2023

Vaikeuksista huolimatta kristityt pysyvät iloisina, kuten pastori Gideon: ”Iloitsemme silloinkin, kun kärsimme. Kun ihmiset näkevät sen, he ottavat vastaan Jeesuksen.” Herra, kiitos heidän ihmeellisestä lujuudestaan ja todistuksestaan.

Room. 5:3–4 Me riemuitsemme jopa ahdingosta, sillä tiedämme, että ahdinko saa aikaan kestävyyttä, kestävyys auttaa selviytymään koetuksesta ja koetuksesta selviytyminen antaa toivoa.

Eritrea

09.06.2023

Eritrea on yksi maailman vaikeimmista paikoista Jeesuksen seuraajille. Kristittyjä valvotaan tarkoin, heitä vangitaan ja heidät leimataan. Rukoilemme, että asenteet muuttuvat ja että rohkeat kristityt voivat kertoa, miksi eivät anna periksi, vaikka elämä on vaikeaa.

Luuk. 21:17–19 Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden. Mutta edes hiuskarva päästänne ei mene hukkaan. Pysykää lujina, niin voitatte omaksenne elämän.

Eritrea

09.02.2023

Herra, kiitämme siitä, mitä Yael* raportoi Eritrean kirkosta: ”Vaaroista huolimatta kirkko kasvaa nopeasti. Kristityillä on vahva rakkauden side. Vaino ajaa heitä Jumalan lähelle ja hänen tuntemiseensa.” Yaelin mukaan kristittyjen yhteisö pursuaa toivoa ja voimaa. Ylistämme sinua, Jumala, näistä kestävistä kristityistä, jotka todistavat Kristuksen voimasta kotimaassaan.

Fil. 4:1, 4 Rakkaat ja kaivatut veljeni, te minun iloni ja kunniaseppeleeni, pysykää siis horjumatta Herran yhteydessä, rakkaat ystävät! Iloitkaa aina Herrassa! Sanon vielä kerran: iloitkaa!

Eritrea

08.02.2023

Eritrean vankiloissa arvellaan olevan tuhat kristittyä, jotka on vangittu epämääräiseksi ajaksi ja joita ei virallisesti syytetä mistään. Jumala, anna heille toivoa. Rukoilemme, että heidät vapautetaan pian.

Ps. 6:9–10 Väistykää luotani, te väärintekijät! Herra on kuullut itkuni äänen. Hän on kuullut hartaan pyyntöni ja vastaa rukoukseeni.

Eritrea

07.02.2023

Rukoilemme Eritrean kirkon yhtenäisyyden puolesta. Osa kirkkokunnista on siellä tunnustettu, osa pakotettu maan alle. Kaikkia kristittyjä uhkaa kuitenkin vaino, johon valtio ei puutu millään tavoin. Rukoilemme, että eri kirkkokunnista nousee vahvoja kristittyjen puolustajia, jotka haastavat hallitusta yhtenä rintamana.

Ps. 5:5, 8–9 Jumala, sinä et siedä vääryyttä. Pahat eivät saa sinulta suojaa. Mutta minä saan tulla sinun temppeliisi suuren hyvyytesi tähden. Minä saan kumartaa pyhäkköösi päin, osoittaa sinulle kunnioitusta. Herra, johdata minua tahtosi tietä, tasoita minulle polku vihamiesteni nähden.

Eritrea

15.05.2022

Ihmeellinen Herra, kiitos että rakennat kirkkoasi Eritreassa. ”Johtajia pidätetään, mutta heidän tilalleen nousee uusia”, sanoo pastori Gideon*. ”Opetuslapsia vangitaan, mutta uusia tulee. Seurakunnassa kasvaa yhä uusia johtajia ja opetuslapsia. Kirkko on kasvattanut sukupolven, joka ei pelkää vankiloita ja kuolemaa.”

Jes. 54:17Ja niin jokainen ase, joka taotaan sinua vastaan, on tehoton. Jokaisen kielen, joka käy sinua syyttämään, sinä osoitat valehtelijaksi. Tämä on Herran palvelijoiden perintöosa. Minä annan heille siihen oikeuden, sanoo Herra.

Eritrea

14.05.2022

Kristittyjä valvotaan paljon, ja jumalanpalveluksiin ja muihin tapahtumiin tehdään ratsioita. Varjele ja suojaa Herra uskovia, jotka tulevat messuun ja elävät uskoaan todeksi.

Ps. 18:36–37Herra, sinä asetut kilveksi eteeni, sinun oikea kätesi tukee minua, sinun apusi tekee minut vahvaksi. Sinä teet varmoiksi askeleeni, polveni eivät horju.

Eritrea

13.05.2022

Satoja seurakuntajohtajia on pidätetty, ja monet ovat olleet yli vuosikymmenen vankilassa. Vahvista Herra heitä henkisesti, fyysisesti ja tunnetasolla. Anna heille rohkeutta kertoa Sinun rakkaudestasi muille vangeille.

Ps. 31:25Rohkaiskaa mielenne, olkaa lujat, kaikki te, jotka panette toivonne Herraan!

Eritrea

12.05.2022

Eritrean hallitus sulki 20 vuotta sitten kaikki uskonnolliset laitokset lukuun ottamatta Eritrean ortodoksiseen, roomalaiskatoliseen ja evankelisluterilaiseen kirkkoon sekä perinteiseen islamiin kuuluvia instituutioita. Pyhä Henki, taivuta presidentti Afewerkin ja hänen hallituksensa sydämet sallimaan Kristuksen omien palvella Häntä rauhassa.

1. Aik. 29:11 Sinun, Herra, on suuruus ja voima, kunnia, kirkkaus ja valta, sillä sinun on kaikki, mitä on taivaassa ja maan päällä. Sinun on kuninkuus, sinä olet kaikkea muuta korkeammalla.