Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Burkina Faso, 10 viimeisintä.

Burkina Faso

22.06.2024

Iskun jälkeen burkinalaiset kristityt pyytävät nyt rukoilemaan hyökkääjien puolesta: ”Rukoilkaa, että he kohtaavat Jeesuksen ja katuvat tekemiään julmuuksia.” Herra, rukoilemme tätä yhdessä surevan perheemme kanssa.

Sananl. 25:21–22 Jos vihamiehelläsi on nälkä, anna hänelle ruokaa, jos hänellä on jano, anna juotavaa. Näin keräät tulisia hiiliä hänen päänsä päälle, ja Herra palkitsee tekosi.

Burkina Faso

21.06.2024

Suljetaan rukoukseen kauhuja kokeneet sisaremme ja veljemme Burkina Fason koillisosassa. Luultavasti ääri-islamistit iskivät heidän jumalanpalvelukseensa tappaen ainakin 15 kristittyä.

Ps. 7:7 Herra, tule vihasi voimassa minun vihollisteni raivoa vastaan. Riennä avukseni, Herra, sinä, jonka käsissä on oikeus!

Burkina Faso

05.02.2024

Väkivalta Burkina Fasossa pahenee edelleen. Tuomme Herra eteesi sieppausten, seksuaalisen väkivallan ja kuoleman koskettamat. Lohdutuksen Jumala, paranna heidän sydämensä ja sielunsa ja ole lähellä surevia.

Ps. 7:9-10 Herra, sinä kansojen tuomari, anna oikeuden tapahtua minulle, minä olen syytön. Tee loppu jumalattomien pahuudesta, mutta viatonta vahvista, sinä vanhurskas Jumala, sinä joka tutkit sydämen ja ajatukset.

Burkina Faso

26.05.2023

Perheet ja oma yhteisö syrjivät muslimitaustaisia kristittyjä pakottaakseen heidät kieltämään uskonsa. Herra, suojele heitä ja pidä heistä huolta. Johdata heitä seurakuntaan toisten kristittyjen yhteyteen.

Ps. 91:9 Sinun turvanasi on Herra, sinun kotisi on Korkeimman suojassa.

Burkina Faso

25.05.2023

Suljetaan rukoukseen kotoaan siepatut ihmiset. He joutuvat usein todistamaan kammottavia väkivallantekoja, ja naisiin kohdistuu seksuaalista väkivaltaa. Rukoilemme, Pyhä Jumala, että valosi loistaa heidän epätoivonsa läpi ja että he saavat kokea sinun lohdutuksesi.

Viis. 3:1, 7 Mutta oikeamielisten sielut ovat Jumalan kädessä, eikä mikään kärsimys enää ulotu heihin. Kun tilinteon hetki koittaa, he loistavat kirkkaasti, leimahtavat kuin kipinä olkilyhteessä.

Burkina Faso

24.05.2023

”Pastorimme otti meidät lämpimästi vastaan ja lohdutti meitä surussamme.” Rakas Jumala, kiitämme ystävällisistä kristityistä, jotka tukivat Fatia hänen kyläänsä kohdistuneen iskun jälkeen. Rukoilemme, että Fatin ja hänen perheensä usko ei horju.

2. Kor. 1:5 Niin kuin Kristuksen kärsimykset ovat tulleet runsaina meidän osaksemme, samoin on Kristus tuonut meille runsaasti lohdutusta.

Burkina Faso

23.05.2023

Fati* on yksi esimerkki Jumalan työstä väkivaltaisen vainon uhrien keskuudessa. Fati ja hänen perheensä pakenivat kylästään asejoukkojen hyökättyä sinne. Ylistys Jumalalle, että tämä nuori äiti pysyy lujana uskossaan kaikista ongelmistaan huolimatta.

2. Tess. 3:5 Herra ohjatkoon sydämenne rakastamaan Jumalaa ja odottamaan kestävinä Kristusta.

Burkina Faso

22.05.2023

Burkina Fasossa kristityt ovat yhä useammin jihadistien kohteena. Ihmisiä surmataan ja kirkkoja tuhotaan. Herra, varjele kristittyjä ja heidän johtajiaan näiltä vaaroilta. Anna heidän pysyä lujina uskossa vainon lisääntymisestä huolimatta.

Joh. 14:18 En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne.

Burkina Faso

21.05.2023

Burkina Fasossa on noin 5,2 miljoonaa kristittyä, 23 prosenttia väestöstä. He ovat auttaneet maan vakauttamisessa ja itsenäistymisessä. Rakas Jumala, kiitos Burkina Fason kirkosta ja sen suuresta panoksesta maan hyväksi.

Jer. 29:7 Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne.

Burkina Faso

20.05.2023

Burkina Faso on yksi maailman vähiten kehittyneistä maista. Lähes 80 prosenttia kansasta harjoittaa omavaraistaloutta henkensä pitimiksi. Herra, anna maahan riittävästi sadetta, jotta ihmiset saavat tarpeeksi ruokaa.

2. Kor. 9:10 Hän, joka antaa kylväjälle siemenen ja suo ravinnoksi leivän, antaa teillekin siemenen ja moninkertaistaa sen, ja hän sallii teidän hyvyytenne sadon karttua.