Jaa tai tulosta kooste

Tällä sivulla voit luoda Opendoors.fi:n rukousaiheista ja uutisartikkeleista koosteita jakamista varten. Luodut koosteet myös tulostuvat siististi A4-arkeille.

Rukousaiheet sijainnista Sudan, 10 viimeisintä.

Sudan

08.06.2023

Jumala, rukoilemme että käsivartesi voimalla rakennat Sudaniin kestävän kirkon, joka pysyy lujana vainojen keskellä.

Ps. 80:18 Suojatkoon sinun kätesi palvelijaasi, joka on oikealla puolellasi, ihmislasta, jolle sinä olet antanut voiman.

Sudan

07.06.2023

Sudanissa islamista kääntyneet kristityt naiset pakotetaan usein avioliittoon, ja he joutuvat kärsimään kotiväkivallasta. Herra, vahvista muslimitaustaisia kristittyjä. Anna heidän ymmärtää arvonsa Jumalan lapsina.

1. Joh. 3:1 Katsokaa, kuinka suurta rakkautta Isä on meille osoittanut: me olemme saaneet Jumalan lapsen nimen, ja hänen lapsiaan me myös olemme. Tästä syystä maailma ei meitä tunne, eihän se tunne häntäkään.

Sudan

16.02.2023

Erityisessä vaarassa Sudanissa ovat islamista kääntyneet kristityt. Kääntymisen katsotaan tuottavan häpeää muslimiperheelle, ja kristityiksi kääntyneet saattavat joutua kotona seksuaalisen väkivallan ja pahoinpitelyn uhreiksi. Anna, Herra, heille voimaa ja toivoa. Paranna rakkaudessasi väkivaltaa ja vainoa kärsineet.

Jer. 33:6 Mutta vielä minä annan heidän haavojensa kasvaa umpeen ja parantua, minä teen heidät terveiksi ja lahjoitan heille pysyvän rauhan ja menestyksen.

Sudan

15.02.2023

Sudanissa on ollut jatkuvia levottomuuksia lokakuun 2021 sotilasvallankaappauksen jälkeen, ja se on heikentänyt mm. uskonnonvapautta. Kirkkoja on pakotettu sulkemaan ovensa, ja joissakin tapauksissa kirkot ja niiden maat on takavarikoitu. Rukoilemme Sudaniin poliittista vapautta ja hallitusta, joka tunnustaa kaikki uskontokunnat ja suojelee niitä tasavertaisesti.

2. Tim. 2:19 Mutta Jumalan laskema perustus pysyy lujana, ja siinä on merkkinä nämä sanat: ”Herra tuntee omansa” ja ”Luopukoon vääryydestä jokainen, joka lausuu Herran nimen”.

Sudan

09.06.2022

Tuomme Herra eteesi Bahrin evankelisen kirkon Kahrtoumissa. Se suljettiin oikeusistuimen määrättyä, että osa rakennuksesta on purettava. Kirkolla on ollut vuodesta 2013 asti viranomaisten kanssa kiistaa kiinteistöistään. Rukoilemme, että armossasi annat kirkon johtajille viisautta neuvotteluihin ja että kirkko voidaan avata uudelleen.

2. Aik. 15:7 Mutta olkaa te vahvoja älkääkä menettäkö rohkeuttanne. Te saatte teoistanne palkan.

Sudan

08.03.2022

Jatkuva poliittinen kriisi on pahentanut inflaatiota ja köyhyyttä. Eniten kärsivät kaikkein köyhimmissä oloissa elävät, mukaanlukien monet Sudanin kristityt. Seurakunnat eivät voi kokoontua ja tulot hupenevat. Anna Herra maahan poliittista vakautta ja siunauksesi apua tarvitseville.

Jes. 58.9 Ja Herra vastaa, kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: ”Tässä minä olen.”

Sudan

17.01.2022

Vallankaappauksen yhteydessä yhteiskunta pysähtyi monelta osin. Monet – myöskään kristityt – eivät ole voineet tehdä työtä, ja kirkon toiminta on häiriytynyt. Pyydämme, Herra, Sinua huolehtimaan uskovien fyysisistä, hengellisistä ja tunne-elämän tarpeista epävarmuuden aikana.

Ps. 90:14 Ravitse meitä armollasi joka aamu, niin voimme iloita elämämme päivistä.

Sudan

16.01.2022

Tätä kirjoitettaessa Abdalla Hamdok on nimitetty uudelleen pääministeriksi. On kuitenkin epäselvää, miten paljon valtaa hänellä on, sillä siviilihallitus on sotilaiden valvonnassa. Rukoilemme, että käynnissä olevat sovitteluyritykset tuottavat tulosta ja osoittavat sotilasjohtajille, miten käyttää valtaansa paremmin.

Sananl. 1:23 Kääntykää minun puoleeni, minä opetan teitä, saatan teidät tuntemaan opetukseni ja tietoni.

Sudan

15.01.2022

Lokakuun sotilasvallankaappaus on herättänyt kristityissä uutta pelkoa ja epävarmuutta. Väliaikaishallituksen aikana otetut suuret edistysaskeleet kohti uskonnonvapautta ovat nyt vaarassa. Herra, rukoilemme, että sallit myönteisten saavutusten säilyä ja vahvistua.

Ps. 80:15–16 Jumala, Sebaot, katso jälleen meihin taivaastasi, katso meitä! Ota hoitoosi tämä viiniköynnös, taimi, jonka oikealla kädelläsi olet istuttanut itseäsi varten, lapsi, jolle sinä olet antanut voiman.

Sudan

23.08.2021

Darfurissa äskettäin puhjenneet etniset väkivaltaisuudet ovat vaikuttaneet myös kristittyihin ja herättäneet kysymyksiä aluehallitusten kyvystä suojella sudanilaisia etnisyyteen tai uskonnollisuuteen liittyvältä väkivallalta. Rukoillaan, että Herra varjelee etenkin maaseudun seurakuntia, joihin edelleen kohdistuu kovaa painetta kaukana maailman huomiosta.

Hepr. 4:13 Jumalalta ei voi salata mitään. Kaikki, mikä on luotu, on avointa ja alastonta hänelle, jolle meidän on tehtävä tili.